Trainen met kettlebell, hier vind je alle ins en outs…

Als we het hebben over sporten dan is trainen met kettlebell niet meer weg te denken uit de sportwereld. Het is een leuke manier van sporten en erg effectief. Je kunt er je hele lichaam mee trainen en alle spieren aanpakken. En weet je wat nog het fijnste is ? Je kunt op de sportschool trainen, maar ook thuis voor de buis…

Op welke manier train je het meest effectief met de kettlebell ???

Het is echt heel belangrijk dat je de juiste kettlebell gebruikt met het juiste gewicht. Als je gaat starten met het trainen met kettlebell kun je het beste starten met 8 kilo. Er zijn natuurlijk ook kettlebells van 2 en 4 kilo maar deze zijn niet echt nuttig, vooral niet als je al eerder aan sport hebt gedaan. Je spieren worden er niet echt mee geactiveerd en eigenlijk is je training dan helemaal voor niets geweest. Het is beter om te trainen met een gewicht dat naar jou idee iets te zwaar is. Het is natuurlijk ook mogelijk een ander gewicht te gebruiken voor je armen dan bijvoorbeeld voor je benen.

Als een kettlebell te licht wordt en de oefeningen je te makkelijk af gaan, dan is het tijd om over te stappen naar een zwaardere kettlebell. Als je met de kettlebell traint is het de bedoeling dat het zwaar is en je snel moe bent. Is de kettlebell te licht en ga je er mee zwaaien dan heb je extra kans op blessures, wat we natuurlijk niet moeten hebben. De effectiviteit zit hem dan ook niet in de hoeveelheid oefeningen die je doet, maar hoe zwaar het is. Het is goed om de oefeningen zo rond de 5 tot 12 keer te herhalen. Voor het beste resultaat train je 3 keer per week rond de 30 minuten.

Een paar voordelen op een rijtje…

Het voordeel van de kettlebell workout is dat je het thuis kunt doen voor de televisie of in de sportschool. Heb je weinig tijd of zit je met oppas voor de kinderen dan kun je thuis door middel van de dvd’s voor de televisie trainen op een moment dat het jou het beste uit komt. Voordat je gaat werken of als je thuis komt van je werk, als de kinderen op school zitten of als ze op bed liggen. Als je de workout volgt van Jesse van der Velde heb je te maken met éénmalige aanschafkosten en geen steeds terugkerende kosten die je in de sportschool wel hebt. Je weet dus waar je aan toe bent met deze workout !

Trainen met kettlebell

Hoe staan vrouwen tegenover trainen met kettlebell ?

Het is ook zo dat vrouwen steeds meer interesse hebben in de kettlebell. Het is voor vrouwen een ideale workout omdat je én vet verbrand, spieren sterker maakt en je lichaam mooie vormen krijgt. Veel vrouwen brengen een bezoek aan de  sportschool, gaan naar Zumba, yoga of bodyshape. Maar waarom wordt er niet volop getraind met een kettlebell ? Het is totaal absoluut verstandig om daar eens goed naar te kijken en de mogelijkheden te onderzoeken, want je boekt er ontzettend snel resultaat mee.

Vrouwen hebben het idee dat de oefeningen met de kettlebell voor bodybuilders zijn, dat is absoluut geen waar ! Er zijn natuurlijk wel mensen die het lichaam hebben van een bodybuilder, maar die trainen echt op een hele andere manier. Als je met de kettlebell traint dan verbeter je je conditie en je kracht. De spieren zullen meer zichtbaar worden, maar absoluut niet in omvang groeien. Vrouwen willen slechts een strakker lichaam en rondere vormen en dat is precies wat gaat lukken met de kettlebell training.

Wat zijn nou de voordelen van het trainen met de kettlebell ?!

Trainen met kettlebell is bedoeld om conditie op te bouwen en je spieren te versterken, en dat allemaal tegelijk. Je kunt zelf bepalen hoe intensief een oefening is, hierin speelt je doelstelling natuurlijk wel een belangrijke rol. Je kunt de oefeningen afwisselen en bijvoorbeeld kiezen voor intervaltrainingen of cardio trainingen.

Als mensen iets van de grond tillen doen ze dit vaak verkeerd. Als je traint met de kettlebell leer je om op de juiste manier te tillen, dus met de benen, heupen en billen en dus niet vanuit de rug. Vooral als je ouder wordt is het belangrijk dat je stabiel en flexibel ben en goed in balans.

Doordat je traint met de kettlebell wordt je motoriek steeds beter. Door de juiste techniek te gebruiken gaan geest en lichaam goed met elkaar samenwerken. Gaandeweg de training zal je zien dat je soepeler in de heupen wordt en minder stijf zal zijn. Door het trainen met de kettlebell verdwijnen eventuele pijntjes en zal je houding vele malen beter worden, je wordt mobieler.

Trainen met kettlebell

Wat betekend het woord “core” ?

We lezen het tegenwoordig steeds vaker en er wordt veel over “core” gesproken, maar wat betekend dat nou eigenlijk ? Letterlijk betekend het “kern”. Je core is je rug, buik en bekken oftewel je romp. Als je spieren van je romp sterk zijn dan beweeg je je armen en benen veel makkelijker. De romp is het deel waar het zwaartepunt van je lichaam zit en deze moet over een bepaalde kracht beschikken. Als je op de juiste manier en voldoende traint krijg je een stabiele romp, core stability. Het is heel belangrijk deze te versterken en te verbeteren. Het voorkomt rugklachten en blessures, je spierkracht wordt vergroot en je lichaamshouding sterker.Het is erg belangrijk om je core te verbeteren en versterken. Het verbeterd je prestaties op sportgebied, vergroot je spierkracht, versterkt je lichaamshouding, voorkomt chronische rugklachten en gaan blessures tegen!

Het is belangrijk dat je op de juiste manier traint onder goede begeleiding, dit kan met de dvd’s van Jesse van der Velde. De training en oefeningen dien je rustig aan op te bouwen, zodat blessures voorkomen kunnen worden en je effectief kunt trainen aan een strakker lichaam. Trainen met kettlebell draait om techniek en je zult de tijd moeten nemen en geduld moeten hebben om je dit op de juiste manier aan te leren. Als je de trainingen van de dvd’s volgt en steeds blijft oefenen zal je heel snel vooruitgang en resultaat boeken.

Wil je meer informatie of meteen gaan beginnen, klik dan nu hier >>>

Trainen met kettlebell banner

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *