Kettlebell voor beginners of ook voor gevorderden ?

De kettlebell voor beginners kun je via deze site aanschaffen en na ontvangst kun je meteen beginnen met het trainingsschema. In Rusland zijn ze heel lang geleden begonnen met deze workout en het is erg bekend vanwege de hoge intensieve trainingen. Als je je lichaam niet traint en uitdaagt wordt het slap. Door te trainen met de kettlebell zul je er beter uit gaan zien en meer energie krijgen. Ook zul je meer uithoudingsvermogen krijgen en conditie opbouwen, klinkt goed toch ? Door met de kettlebell te trainen bouw je kracht op en krijg je meer uithoudingsvermogen. Je traint de benen, schouders en onderrug.

Wat is een kettlebell en wat zijn de voordelen als je hiermee traint ?

De kettlebell is veelarl gemaakt van gietijzer en wordt in Rusland ook wel Girya genoemd. Met de kettlebell kun je je hele lichaam trainen, zowel krachttraining als cardiotraining. Door te trainen met de kettlebell krijg je een gezond en krachtig lichaam. Er zijn mensen die na het volgen van de kettlebell workout geen last meer hebben van rugpijn. Anderen gebruiken de kettlebell om kilo’s vet kwijt te raken, ook daar zijn heel veel resultaten van bekend. Het is niet nodig om naar een sportschool te gaan, want met de kettlebell kun je hetzelfde resultaat behalen. Je krijgt meer spieren en de trainingen zullen niet snel gaan vervelen. Sterker nog, je zult hier heel veel voldoening uit halen. Je kunt met de kettlebell gewicht verliezen en spieren opbouwen. Uiteraard moet je wel de juiste oefeningen op de juiste manier uitvoeren.

De oefeningen zijn niet moeilijk en het zal niet veel tijd kosten om ze uit te voeren. Zorg er wel voor dat je ze op de correcte manier uitvoert, want op blessures zitten we niet te wachten. Het trainen met de kettlebell kost niet veel tijd, als je zo’n 20 à 30 minuten op een dag traint en dat 3 keer in de week zul je al resultaat merken. Een half uurtje trainen met de kettlebell staat in verhouding met 1,5 uur training in de sportschool. Je wint dus veel tijd als je gaat trainen met de kettlebell. De oefeningen zijn niet moeilijk en voor iedereen toegankelijk. Ook zijn de kettlebells oersterk en gaan niet zomaar kapot. Als je thuis gaat trainen met de kettlebell hoef je niet naar de sportschool voor een complete workout, je doet het gewoon thuis. Hierdoor bespaar je tijd en geld, dit klinkt toch goed ?

Kettlebell voor beginnersIs trainen met de kettlebell voor beginners ?

Hierboven zie je een afbeelding van iemand die op het strand aan het trainen is. Je ziet hier tevens dat je nooit te oud bent om te leren én dat de kettlebell workout voor iedereen is. Of je jong of oud bent, dik of dun, getraind of ongetraind. De kettlebell trainingen zijn leuk en uitdagend en geschikt voor iedereen. Het is belangrijk dat je rustig aan begint en de oefeningen op een goede manier opbouwt. Uiteraard begin je met een warming-up en sluit je af met een cooling-down. Als je de dvd’s van Jesse van der Velde volgt zul je de trainingen op een verantwoorde manier opbouwen en zo onnodige blessures voorkomen.

Ook als je lang niets aan sport hebt gedaan kun je trainen met de kettlebell voor beginners. Je hoeft het niet in de sportschool te doen, maar je traint gewoon thuis voor de televisie. Het is erg handig, want je traint wanneer het jou uit komt, voordat je naar je werk gaat of als je thuis komt. Als de kinderen op school zitten of als ze op bed liggen. Je bepaald het trainingsmoment dus helemaal zelf. Het trainen met de kettlebell is geschikt voor iedereen en niet alleen maar voor beginners. Ook topsporters trainen met de kettlebell, zij hebben een uitgebreid trainingsschema waar ook de kettlebell in voor komt.

Kettlebell voor beginnersWaarom trainen met de kettlebell ?

Je traint met de kettlebell voor beginners allerlei spiergroepen tegelijk. Alle oefeningen worden in een snel tempo achter elkaar herhaald. Je bent dus niet alleen met gewichtstraining bezig, maar meer met een intervaltraining. Je traint met de kettlebell echt op een hele andere manier dan andere soort trainingen. Daar wordt veelal de nadruk gelegd op krachttraining of cardiotraining. In 2010 is er ook een onderzoek geweest waaruit blijkt dat een workout van 20 minuten met de kettlebell gelijk is als 1 uur hardlopen of gewicht heffen. Het trainen met de kettlebell is zo effectief dat je niet naar een sportschool hoeft en ook niet zo lang hoeft te trainen. Als je traint met de kettlebell voor beginners wordt de aanmaak van groeihormoon gestimuleerd. Laat dit hormoon nou een belangrijke rol spelen in de vetverbranding ! Het groeihormoon stimuleert ook de spieropbouw, waardoor je ook weer een hogere vetverbranding krijgt. Zelfs als je slaapt zul je vet gaan verbranden, dus ook als je niet aan het trainen bent. Er zijn alleen maar voordelen van de kettlebell workout van Jesse van der Velde. Waarom zou je dus nog langer wachten ?

kettlebell voor beginnersLoop je vast en weet je niet hoe en waar je moet beginnen ?

Veiligheid is erg belangrijk, ongeacht hoe en waar je traint. Het is dus ook erg belangrijk om de instructies goed te volgen die getoond worden op de dvd. Volg het stap voor stap en voor de oefeningen goed uit. Zo voorkom je de kans op blessures, want daar zit niemand op te wachten. Daarbij zul je ook de beste resultaten behalen. Als je met de trainingen genoeg varieert en je lichaam blijft uitdagen dan zul je merken dat je resultaten gaat behalen met de kettlebell voor beginners. Loop niet te hard van stapel en bouw het rustig aan op. Er zijn ook veel mensen die om welke reden dan ook niet op een andere manier kunnen trainen. Te denken valt aan mensen die in de avonduren werken of waarvoor bepaalde sporten niet geschikt zijn. Zo is hardlopen bijvoorbeeld niet voor iedereen weggelegd. Mocht je in andere sporten hinder ondervinden, dan is het wellicht een idee eens na te gaan of de kettlebell workout van Jesse van der Velde iets voor je is. Je traint op een leuke en verantwoorde manier, waarom zou je het niet proberen ?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *