Kettlebell training van Jesse van der Velde !

Als je via Google gaat zoeken naar “kettlebell training” zul je al snel de naam Jesse van der Velde tegen komen. Deze trainingen kun je thuis volgen en zijn op het moment ontzettend populair. Wanneer je gaat trainen met de kettlebell en een bestelling plaatst kun je na een paar dagen al beginnen met de workouts. Je krijgt een compleet pakket thuis gestuurd en als je gemotiveerd aan de slag gaat weet je zeker dat je binnen een paar weken al resultaat gaat zien. Door regelmatig te trainen zul je vast en zeker je doel bereiken !

De kettlebell training wordt reeds door duizenden personen gevolgd. De workouts zijn best intensief en kort, maar je traint tenslotte met een doele. Veel mensen willen spieren opbouwen, conditie op doen, maar ook afvallen met de kettlebell training. Met 1 kettlebell kun je je hele lichaam trainen en je been, arm, buik en rugspieren sterker maken. En de aanmaak van hormonen die verantwoordelijk zijn voor de vetverbranding en verjonging worden ook gestimuleerd.

Als je traint met de kettlebell zul je merken dat je je hele lichaam gebruikt en zo goed als alle spieren zult gebruiken. 25 minuten volstaat voor een goede en intensieve training. De kettlebell training is ook enorm gevarieerd, er zijn tientallen oefeningen van beginner tot gevorderd die allemaal op de dvd’s aan de orde komen. Deze workouts met de kettlebell zullen dus niet snel gaan vervelen.

Als je de bestelling plaatst via onderstaande link of door te klikken op de foto’s, kun je gaan ervaren hoe het in zijn werk gaat met de dvd’s die je thuis gestuurd krijgt. Elke dvd betekend 6 à 8 weken training. Het spreekt voor zich dat het rustig aan wordt opgebouwd en je zal dan ook met wat makkelijkere oefeningen gaan beginnen. De oefeningen worden steeds iets moeilijker, maar zelf krijg je ook meer conditie en spieren. Je zult dus steeds naar verbetering toe weken, wat in totaal zo’n 10 maanden in beslag neemt. Als je de laatste DVD volgt zul je trainingen tegenkomen waar je jaren mee vooruit kunt. Zo kun je blijven trainen en gaat het nooit vervelen.

Kettlebell trainingDe kettlebell training is geschikt voor iedereen: jong, oud, dik of dun.

Mannen zullen veelal met een zwaardere kettlebell oefenen en als doel hebben de spieren te versterken en naar een six pack toe te trainen. De mannen zullen er met de kettlebell training atletischer uit gaan zien. Vrouwen daarentegen zullen een plattere buik en slankere benen krijgen. Hele dikke spieren zullen vrouwen niet zo snel krijgen van de kettlebell workout. In het begin wordt elke trainingen uitvoerig uitgelegd en voor gedaan. De eerste training kun je gewoon meedoen ongeacht je leeftijd. Als je heel sportief ben zul je merken dat de eerste oefeningen vrij eenvoudig zijn en kun je snel door naar de 2e dvd. Hier vind je meer uitdagingen.

Het spreekt voor zich dat je meer resultaat boekt als je vaker traint. 2 à 3 keer trainen per week is heel netjes hoor ! Probeer dat aan te houden, dan zul je na 3 weken al verschil zien m.b.t. je vetpercentage en je conditie. Dit moet zeker haalbaar zijn, omdat je de oefeningen thuis kunt doen. Je hoeft er niet voor naar de sportschool, dus wanneer het jou uit komt ga je beginnen met de workout. Als de kinderen op bed liggen, wanneer je thuis komt uit je werk of in de ochtenduren voordat je gaat werken. Je bepaald je trainingstijden helemaal zelf.

Kettlebell trainingOp welke manier krijg je begeleiding en ga je beginnen met trainen ?

Wanneer je lichamelijke klachten hebt is het zinvol eerst te overleggen met de huisarts, voordat je begint met de kettlebell training. Zij kunnen je goed adviseren als het gaat om sporten. Het is zeker aan te bevelen om  te trainen onder begeleiding van Jesse van der Velde en met behulp van de dvd’s. Alles wordt heel goed uitgelegd, inclusief de warming up. Ook al heb je al vaker geoefend met de kettlebell, we adviseren toch te beginnen met dvd 1. Op deze manier zul je de oefening goed beheersen en heb je een goede basis om het verder uit te bouwen. Beheers je de oefeningen op dvd 1 goed, dan kun je de andere dvd’s in willekeurige volgorde gaan afspelen en je trainingen verder uit gaan bouwen.

Als je de bestelling thuis hebt ontvangen kun je meteen van start. Je krijgt bij je bestelling 5 dvd’s met oefeningen. Verder ontvang je een kettlebell en een omschrijving met introductie. Ook zit er nog een aardigheidje oftewel presentje in de doos. Op de doos zit een sticker, het is belangrijk de instructie op te volgen !!! Het is de bedoeling dat je een bepaald nummer belt en terecht komt bij een voicemail bericht van Jesse van der Velde. Wat heeft hij voor nieuws ???

Kettlebell trainingNog een paar tips en trucs…

Het is wellicht een idee vooraf tijd in te plannen voor de kettlebell workouts. Als het een onderdeel van jou weekplanning is dan zul je het niet snel vergeten en heb je een stok achter de deur. Je krijgt ook nog een brief van Jesse van der Velde waar nuttige tips en trucs in staan. In deze brief staan ook nog belangrijke weetjes met betrekking tot afvallen en een gezonde levensstijl. Als je wil afvallen volstaat het niet om alleen maar te trainen met de kettlebell, je zult ook gezond en gevarieerd moeten eten. Uiteraard gaat de kettlebell jou zeker helpen om jou doel te behalen.

Zorg er voor dat je niets over slaat van de de training, volgt de tips en trucs goed op. Begin bij dvd 1 en bouw je trainingen daarna uit. Laat je niet uit het veld slaan als het even tegen zit, maar blijf door gaan. Er komen momenten dat je geen zin of weinig tijd hebt. Maar ook zullen de trainingen wel eens tegen zitten of moeilijk zijn. Ondanks dat, geef niet op, maar zet door !

Als je de hele cursus volgt zul je zien dat je alle oefeningen goed onder de knie krijgt. Dat betekend dan ook dat je alle dvd´s moet volgen. Als je alle dvd´s hebt gehad kun je goed met de kettlebell uit de voeten.  Je kunt nu je eigen training samenstellen en werken aan jou doelstelling. Wacht dus niet langer, ga er voor !!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *