Kettlebell training program, heb jij ook zo veel zin om aan de slag te gaan ?

Wil jij ook meedoen aan het kettlebell training program ? Lees dan nu snel verder en kijk op welke manier jij aan je zelf kunt werken en kunt trainen voor een strakker lichaam. Met de zomer in aantocht is dat toch iets wat iedereen wil ? Haal de bikini weer uit de kast en voel je weer prettig en zelfverzekerd na de complete kettlebell workout.

Trainen met een doel, weet wat je wil bereiken !

Stel een kant en klaar programma voor je zelf op en heb een doel voor ogen. Start met de kettlebell training program als je weet wat je wilt bereiken en waar je naar toe wil werken. Als je een doel hebt train je veel effectiever en het motiveert ontzettend, want wie wil z’n doel nou niet behalen. Het is natuurlijk ook erg leuk om je resultaten te meten. Dit kan in de vorm van centimeters, percentages of kilo’s. Je kunt met een centimeter bijvoorbeeld je buik- of heupomvang meten op een vaste dag en een vast tijdstip van de week. Zo zie je meteen of je centimeters kwijt raakt en hoeveel. Ook kun je elke week op de weegschaal gaan staan. Er zijn weegschalen die vocht, vet en spiermassa meten. Ook dit kun je voor jezelf in een schema bijhouden en je resultaten bijhouden.

Kettlebell training programm

Laat je niet demotiveren als je de eerste week niet meteen resultaten ziet, geef het een paar weken de tijd. Vaak heeft een lichaam zo’n 2 weken tijd nodig om aan bepaalde routines te wennen. Dit geldt natuurlijk ook voor je voeding en het sporten. Na zo’n 2 weken moet je dus extra doorzetten om resultaat te boeken. Laat je dus niet ontmoedigen, maar zet door. Dat zal echter geen probleem zijn met behulp van de kettlebell. De kettlebell zorgt voor een leuk en afwisselend trainingsprogramma. Je kunt het opbouwen zo snel als je wilt. Pas echter wel op dat je niet te hard van stuk gaat, want dan kun je last krijgen van blessures. Het is dus echt heel belangrijk dat je luistert naar je lichaam en het op jou tempo opbouwt.

De kettlebell training program thuis en/of op de sportschool..

De kettlebell workout kun je thuis voor de televisie volgen in je eigen vertrouwde omgeving. Met behulp van de dvd’s kun je thuis volledig aan de slag met het training program. Het voordeel is dat je het slechts éénmalig hoeft aan te schaffen en het op een moment van de week kunt doen dat het jou uit komt. Je kunt het doen als de kinderen naar school zijn of op bed liggen, voor werktijd of juist na werktijd. De oefeningen kun je alleen doen, met je partner of met een vriend of vriendin, hoe leuk is dat ?

Mocht je het toch leuker vinden om de deur uit te gaan, dan is het wellicht mogelijk om in de sportschool met de kettlebell te trainen. Let wel op, niet elke sportschool beschikt over kettlebells. Het nadeel van trainen in een sportschool is wel dat je inschrijfkosten moet betalen en maandelijks lidmaatschap, waardoor het toch wel eens een dure hobby kan gaan worden. En als je een keer niet wilt of kunt trainen, betaal je toch gewoon voor de lessen.Dat heb je niet als je thuis met de kettlebell traint.  De kettlebell en dvd’s schaf je éénmalig aan en je hebt er jarenlang plezier van. En financieel is het dus ook best aantrekkelijk om thuis te trainen.

Kettlebell training programm

Wanneer kun je resultaat verwachten als je traint met de kettlebell ?

Met de kettlebell trainen heeft flink wat voordelen. Zo duren de trainingen niet langer dan een half uur. In deze tijd is er dus zeker te weten resultaat te behalen. Door te trainen krijg je een sterke hand door het gewicht van de kettlebell. Met de kettlebell train je je hele lichaam inclusief rug en schouders, je klachten zullen zeker minder worden. De kettlebell is niet kapot te krijgen, hij gaat dus de rest van je leven mee.De kettlebell oefeningen zijn vrij eenvoudig en je zult snel door hebben hoe het werkt. Met de kettlebel training kun je gewicht verliezen, maar ook je spieren versterken. Als je elke week 2 of 3 keer zo’n 20 tot 30 minuten traint, zul je na een aantal weken al zeker resultaat behalen. Een half uurtje trainen is al te vergelijken met anderhalf uur cardio training of krachttraining, dat zegt toch al genoeg ?

Kettlebell training program, geschikt voor iedereen !

Het is absoluut niet verstandig alleen de buikspieren te trainen. Voor heel veel mensen is het begrijpelijk dat ze als eerste willen werken aan de buikspieren, maar eerst zal je het buikvet kwijt moeten raken willen de buikspieren zichtbaar worden. Heel veel mensen maken een grote fout, namelijk nooit beginnen met trainen.Eens moet je de stap zetten en als je ziet dat het leuk is en je resultaat boekt met de kettlebell oefeningen, dan zul je zien dat je had gewenst dat je er eerder mee begonnen was. Als je niet start zul je ook nooit resultaat bereiken en als je een gezond en strak lichaam wil zul je er toch zelf werk van moeten maken en ergens moeten beginnen.

De kettlebell training program is heel toegankelijk en geschikt voor iedereen. Ben je jong of oud, man of vrouw, getraind of ongetraind het maakt allemaal niet uit. Iedereen kan beginnen met de kettlebell oefeningen, mits je het juiste gewicht van de kettlebell hebt gekozen. Het is erg belangrijk dat je rustig aan begint en zo dus blessures voorkomt.Er zijn tientallen oefeningen die je kunt doen met de kettlebell. Deze oefeningen kun je zien op de dvd’s van Jesse van der Velde. Hij legt de oefeningen uit en laat ze zien, iedereen kan er mee overweg en het is echt geschikt voor wie dan ook. Het enige wat je nodig hebt is een televisie en dvd speler, maar wie heeft dat nou niet in huis ?! Ben je nieuwsgierig geworden, lees dan ook nog even de vele recensies op het internet. Als dat je niet weet te overtuigen ?!

Heb je zin gekregen en wil je beginnen met de kettlebell oefeningen klik dan nu hier >>>

Kettlebell training program

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *