Kettlebell oefeningen, wat zijn de voor- en nadelen van thuis trainen ?

Wellicht heb je de kettlebell oefeningen al vaker via het internet of de televisie voorbij zien komen en ben je ontzettend benieuwd wat het precies inhoudt ? Lees dan nu snel verder… Met de kettlebell kun je ontzettend veel leuke oefeningen doen en werken aan strakke buikspieren. Hieronder is onder andere te lezen wat de voor- en nadelen zijn van thuis trainen of in de sportschool en waarom het zo leuk is de kettlebell oefeningen thuis te doen.

Wat zijn de voor- en nadelen als je thuis met de Kettlebell traint ?

Je kan jezelf afvragen of je de oefeningen thuis wil doen of op de sportschool. Er zijn aardig wat voordelen op te noemen om thuis te trainen. Zo kost het je bijvoorbeeld geen maandelijkse contributie en verplichte kosten, want met de éénmalige aanschaf ben je al klaar. Zo is het voor mensen die het financieel iets moeilijker hebben ook betaalbaar en leuk.Als je beginnend sporter bent is het fijn in alle privacy te trainen, zo kun je je eigen tempo en ritme bepalen en hoef je niet na te denken wat andere mensen van je vinden.

Voor de onzekere mensen onder ons is dit ook heel prettig. En je kunt natuurlijk trainen op het tijdstip en dag dat het jou het beste uit komt, je hoeft de deur er dus niet voor uit. Ook hoef je dan geen oppas te regelen, te haasten om op tijd bij de les te komen.

Er zijn natuurlijk ook nadelen van thuis trainen. Zo heeft niet iedereen de ruimte om thuis te trainen en je hebt geen lotgenoten rond je heen die je kunnen motiveren door te zetten. Ook kun je flink worden afgeleid door familie die thuis is of misschien wel de telefoon…

Kettlebell oefeningen

Wat zijn de voor- en nadelen van trainen in de sportschool ?

Wat zijn de voordelen van het trainen in de sportschool ? Doordat je met andere mensen sport ben je extra gemotiveerd en geef je niet snel op. Je hoeft geen apparatuur aan te schaffen, want dat is allemaal in de sportschool te vinden. En het is natuurlijk ook erg prettig dat er iemand is die je corrigeert als het nodig is en je sturing geeft. De telefoon blijft in je kluisje, dus er zal geen afleiding zijn.

En welke nadelen zijn er dan zoal als je gaat trainen op de sportschool ? Het kost je natuurlijk altijd geld, elke maand weer opnieuw daar kom je niet onderuit. Daarbij betaal je inschrijvingskosten en zit je vaak aan een jaarcontract vast. De sportschool heeft wellicht ook beperkte openingstijden waar je erg van afhankelijk zal zijn. Het zou zo maar kunnen dat je lang moet wachten bij alle apparaten als het druk is en er zullen vast regels zijn waar je je aan moet houden.

Kettlebell oefeningen

Al met al zijn er dus heel veel voordelen om thuis te trainen met de kettlebell. Je hebt te maken met een éénmalige aanschaf van de kettlebell en de dvd’s, dus geen maandelijkse terugkomende kosten. Je hebt je eigen coach, t.w. Jesse van der Velde ! De kettlebell neemt niet veel ruimte in en kun je dus overal heel makkelijk opbergen. Voor de kettlebell oefeningen heb je niet veel ruimte nodig en je hebt heel snel resultaat.

Hoe voer je de kettlebell oefeningen uit ?

De kettlebell oefeningen voer je uit met een kettlebell gemaakt van gietijzer. Het lijkt op een kanonskogel met een handsvat. De oefeningen met een kettlebell zijn veel effectiever dan oefeningen met dumbells. Als je traint met dumbells is het gewicht verdeeld, dat is met een kettlebell niet zo. Doordat al het gewicht op één punt zit moet je lichaam meer kracht zetten en dus harder werken om de kettlebell te verplaatsen. Hierdoor heb je een veel intensievere training.

Er zijn verschillende kettlebells die variëren van 4 kilo tot wel 48 kilo. Afhankelijk van je conditie en geslacht kun je kiezen voor het gewicht wat het beste bij jou past. De kettlebell oefeningen zijn heel intensief en daardoor verbrand je binnen enkele minuten al vet. Je hele lichaam is bezig met de oefeningen, waardoor het een goede workout is. Met de kettlebell oefeningen kun je heel veel caloriën verbranden en werken aan strakkere spieren. Je versterkt je spieren en verbrand vet, dit willen we toch allemaal ? Het is mogelijk heel specifiek spieren trainen, maar je kunt ook je hele lichaam trainen met de kettlebell.

Hieronder staat omschreven welke spieren je traint met welke oefening :

Met de “one arm swing” en “two arm swing” train je schouders, rug, borst en buikspieren. Met de “split squat” en de “windmill” train je de buikspieren, onderrug en de benen. Als je de kettlebell deadlift doet, train je buikspieren, rug, benen en armen. Dan is er nog de “seated sit up” die gericht is op de rechte buikspieren en de “kettlebell clean training” die gericht is op de benen, kont en rug. Deze oefening is wel voor gevordenen. De “kettlebell half get-up” is ook een leuke oefening, je traint hierbij de armen, buikspieren en rug. En dan hebben we nog de “kettlebell push-up” waarbij je de armen, borst en rug traint. Zo zijn er nog veel meer oefeningen die je kunt gaan ontdekken als je de dvd’s van Jesse van der Velde aan gaat schaffen.

Als je 2 à 3 keer per week traint en dan zo’n 20 minuten per keer dan ga je gegarandeerd resultaat zien na ongeveer 3 weken. Één oefening met de kettlebell van 20 minuten staat gelijk aan anderhalf uur hardlopen. Met de kettlebelloefeningen bespaar je dus niet alleen geld, maar ook heel veel tijd. Er zijn heel veel oefeningen te vinden op het internet, maar we raden je aan gebruik te maken van de dvd’s van Jesse van der Velde. Zo ben je op een verantwoorde manier aan het trainen en kun je de trainingen rustig aan opbouwen. Jesse is een professionele instructeur die je op de dvd’s tekst en uitleg zal geven over de kettlebell oefeningen. Op deze manier zul je het snelste en het beste resultaat boeken, dat wil jij toch ook ?

Twijfel je nog steeds of ga je de stap nemen ? Klik hier voor meer informatie >>>

Kettlebell oefeningen banner

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *