Kettlebell oefeningen buik, dé workout van Jesse van der Velde !

De media zorgt er voor dat we een ideaalbeeld hebben van hoe we er uit moeten zien, een strak lichaam en een gespierde buik (six pack). Mijn mening is dat je voornamelijk goed in je vel moet zitten en over voldoende energie dient te beschikken. Als dat niet zo is, dan moet je er iets aan doen en dan is de kettlebell workout van Jesse van der Velde een ideale uitkomst. En dan komt dat strakke lichaam vanzelf ! Met de kettlebell oefeningen buik raak je niet alleen je buikvet kwijt, maar je traint meteen je hele lichaam.

Op welke manier ga ik de strijd aan met buikvet ?

Uiteraard kun je de buikspieren goed trainen door bijvoorbeeld sit-ups. Echter als je buik voorzien is van wat buikvet zullen deze spieren nooit zichtbaar gaan worden. Als je cardiotraining combineert met krachttraining zet je meerdere spieren tegelijk aan het werk en zul je snel calorieën verbranden. Cardio oefeningen zorgen er voor dat je tijdens de training calorieën verbrand en de krachttraining zorgt er voor dat je spieren sterker worden. Als je niet aan het trainen bent verbruikt je lichaam energie om die spieren vast te houden en krijg je dus een hogere stofwisseling. Dat is dus de reden dat de kettlebell workout zo ontzettend effectief is. Daarbij bouw je ook nog eens conditie op en je krijgt meer uithoudingsvermogen. Als je naar de sportschool gaat en met fitness apparaten werkt ben je vaak met één spiergroep bezig. Dit in tegenstelling tot de kettlebell workout, hierbij train je dus meerdere spiergroepen.

Kettlebell oefeningen buik

Waarom interval training zo ontzettend succesvol is !

In de fitness wereld is de interval training ontzettend succesvol. Maar waarom dan en wat zijn de voordelen ? En hoe kun je dit inzetten in de strijd tegen de overbodige kilo’s in combinatie met de kettlebell ? Bij de High Intensity Interval training wissel je periodes af van maximale inspanning met korte herstelmomenten. Je kunt bijvoorbeeld hele intensieve oefeningen doen en daarna tot 1 minuut rustig aan doen, zoals wandelen. Deze manier van trainen kun je natuurlijk ook gebruiken tijdens de kettlebell workout van Jesse van der Velde. Je doet een oefening 20 of 30 keer en neemt dan zo’n 30 seconden rust. Dit herhaal je meerdere keren, zodat je een interval training krijgt.

Door deze manier van trainen krijg je wat zuurstof tekort in je lichaam en je hartslag zal verhogen. Op de momenten dat je “rust” zal je lichaam uiteraard het zuurstof aanvullen. Door deze manier van trainen zul je nog een lange tijd na je oefeningen vet blijven verbranden. Dit komt omdat je stofwisseling erg hoog blijft. Als je alleen aan cardiotraining doet zul je geen spiermassa opbouwen. Daarom is het zinvol krachttraining met cardiotraining te combineren, zoals het trainen met de kettlebell van Jesse van der Velde. Deze manier van trainen zorgt er voor dat je het gevoel hebt effectief te hebben gesport. Je zult er echt heel veel voldoening uit halen.

Kettlebell oefeningen buik

En zo zijn er nog heel wat voordelen op te noemen met betrekking tot de Kettlebell oefeningen buik…

Als je vanuit huis gaat trainen kun je het inrichten zoals je zelf wilt. Door 3 keer per week zo’n 30 minuten te trainen kun je al zorgen voor een mooi resultaat. Wanneer je met de interval training aan de gang gaat kun je in 30 minuten evenveel calorieën verbranden dat wanneer je een uur gaat joggen. Drie keer een half uur trainen is natuurlijk ook veel toegankelijker dan wanneer je drie keer een uur of zelfs anderhalf uur gaat trainen. En wees eerlijk, 3 keer een  half uur per week kun je wel vrij maken in de agenda.

Want je hoeft de deur niet uit, je hoeft niet naar de sportschool, dus het scheelt je nog veel tijd ook. De workout van Jesse van der Velde voor de kettlebell oefeningen buik schaf je slechts éénmalig aan en heb je jarenlang plezier van. In het begin is het wel heel verstandig om de workouts van Jesse van der Velde nauwkeurig te volgen, hij is tenslotte een ervaren trainer. Als je de workouts goed volgt dan zul je de oefeningen op de juiste manier uitvoeren en geen kans lopen blessures te krijgen. Op een bepaald moment kun je de workouts ook buiten gaan doen en je eigen draai gaan geven aan de oefeningen. Doe dit echter alleen als je de oefeningen heel goed beheerst en op een verantwoorde manier kunt trainen !

Kettlebell oefeningen buik

Start vandaag nog met deze ontzettend leuke en effectieve workout !

Als je naar de sportschool gaat betaal je inschrijfgeld en een maandelijks bedrag voor je lidmaatschap, dat hoeft niet bij de kettlebell workout. Je schaft het éénmalig aan en kunt meteen van start beginnen met de kettlebell oefeningen buik. Zorg er wel voor dat je start met de juiste kettlebell. In mijn eerdere blogs heb je kunnen lezen welke kettlebell je nodig hebt, zodat je op een verantwoorde wijze start met de trainingen. We zitten tenslotte niet te wachten op blessures. Het is en blijft ontzettend belangrijk dat je de oefeningen goed opbouwt en niet te hard van stapel loopt.

Nog een voordeel, de kettlebell oefeningen buik zullen je je niet snel gaan vervelen, ze zijn gevarieerd en afwisselend. Je zult merken dat je na zo’n 3 weken tijd al resultaat gaat zien. En als je resultaat ziet zal dit je natuurlijk weer extra motiveren. Ik adviseer je om niet langer te wachten en te beginnen met de kettlebell workout van Jesse van der Velde. We hebben nu al een paar mooie lentedagen gehad en de zomer komt er aan. Wie wil dan niet dat strakkere lichaam en op zoek gaan naar een leuk zomeroutfit ?

Als je nog twijfelt of vragen hebt kun je natuurlijk altijd op onderstaande link klikken. Wellicht kun je op de site van Jesse van der Velde je vragen beantwoord krijgen. Ook kun je kijken in eerdere blogs, wellicht dat daar jou antwoord ook tussen staat. Start dus vandaag nog met deze ontzettend leuke, afwisselende en effectieve workout !

Wil jij het ook gaan proberen ? Wacht dan niet langer en klik u hier >>>

Kettlebell oefeningen buik

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *