Kettlebell krachttraining voor- en nadelen ?

Het is heel leuk om met de kettlebell krachttraining te doen. Er wordt verschil gemaakt in 2 soorten oefeningen, te weten de grind oefeningen en de ballistische oefeningen. Wat zijn nou grind oefeningen ? Deze kun je vergelijken met de oefeningen die je doet met dumbells. Het zijn de al eeuwenoude oefeningen die je doet voor krachttraining, om je lichaam sterker te maken. De ballistische oefeningen doe je om meer conditie te krijgen en vet te verbranden. Deze trainingen voer je in een hoog tempo uit.

Wat zijn nou voordelen van de kettlebell krachttraining ?

Je kunt er voor kiezen om op verschillende manieren te trainen met de kettlebell. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor korte trainingen van zo’n 20 à 30 minuten. Dit is goed te combineren met het drukke leventje wat tegenwoordig iedereen heeft. Je kunt de oefeningen gewoon thuis doen en je hoeft er niet voor naar de sportschool. Het neemt niet veel tijd in beslag en je kunt trainen op het moment dat het jou het beste uit komt. Bijvoorbeeld als de kinderen op bed liggen, voordat je naar je werk gaat, als je thuis komt uit je werk. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om je lichaam volledig te trainen en zo meer spierkracht op te bouwen. Je zult veel meer resultaat behalen dan dat je traint met de apparaten op de sportschool. Vaak train je daar specifieke spiergroepen mee en niet heel je lichaam.

Je spieren zullen beter gaan samenwerken en zo krijg je veel meer stabiliteit. Dit komt omdat je je hele lichaam traint met de kettlebell krachttraining. Tevens zul je zien dat je conditie verbetert, waardoor je veel beter in je vel komt te zitten en meer energie krijgt. Met de kettlebell workout van Jesse van der Velde ga je krachttraining met cardiotraining combineren en zul je gaan ervaren dat je buikvet gaat verbranden. Als je dan ook nog eens gezond en verantwoord eet zal je zeker te weten kilo’s gaan afvallen.

Zijn er dan geen nadelen als je traint met de kettlebell ?

Het nadeel is dat je geen begeleiding daadwerkelijk naast je hebt staan. Uiteraard krijg je wel coaching via de dvd’s van Jesse van der Velde. Luister en kijk daarom goed naar die begeleiding, want anders voer je de oefeningen niet goed uit. De kans bestaat dan dat je blessures gaat krijgen. Let dus goed op en volg de instructies ! Als je alle oefeningen goed onder controle hebt kun je natuurlijk op eigen initiatief verder trainen en de oefeningen uitbouwen. Verder zou ik zo één twee drie geen nadelen kunnen opnoemen als je gaat trainen met de kettlebell.

Het is wel de bedoeling dat je jezelf uitdaagt, weliswaar op een verantwoorde manier. Zorg er dan ook voor dat je met de juiste kettlebell aan de gang gaat. Elke oefening moet je uiterlijk 6 keer kunnen herhalen. Als je dat goed beheerst kun je een zwaardere kettlebell nemen en daarmee gaan trainen. De kettlebell krachttraining kun je uitbouwen tot een workout met 2 kettlebells. Blijf opletten dat je niet te snel van stapel loopt en naar je lichaam blijft luisteren. Als je dat niet doet liggen blessures op de loer en daar zit je niet op te wachten.

Kettlebell krachttrainingOp welke manier kun je trainen en de workouts verder uitbouwen ?

Met de kettlebell kun je kracht opbouwen en dat gaat heel makkelijk doordat de deze een handvat heeft. Je kan het gewicht goed stevig vastpakken op allerlei verschillende manieren. Als je de squat doet ligt de kettlebell te regen de onder en bovenarm te rusten en kun je veel meer gewicht gebruiken. Als je de kettlebell press doet ligt de kettlebell tegen je voorarm en dit zorgt er voor dat je met meer gewicht kan gaan trainen. Dit zijn slechts een paar voorbeelden om een indruk te krijgen.

Het is belangrijk dat je goed luistert naar de adviezen en tips van Jesse van der Velde. Het is heel belangrijk dat je de kettlebell goed vast houd, dit kun je van te voren ook heel goed oefenen. In het begin kun je het beste heel vaak de trainingen herhalen. Je spieren moeten even wennen aan de trainingen, maar voornamelijk je bindweefsel. Als je dit hebt opgebouwd kan het echte werk gaan beginnen en kun je zwaarder gaan trainen. Als je echt kracht op wilt bouwen zul je zwaar moeten gaan liften. Je hoeft het natuurlijk ook niet alleen te doen ! Je kunt bijvoorbeeld samen met een vriend of vriendin of misschien wel met je moeder of dochter trainen. Het is ontzettend leuk om elkaar te motiveren en samen een doel voor ogen te hebben.

Kettlebell krachttrainingWaar ga je beginnen en hoe pak je het aan ?

In het begin zal je krachtoefeningen doen met de kettlebell, zoals de squat, deadliften en lunges. Deze oefeningen zul je onder andere tegen gaan komen als je de workout dvd’s gaat volgen van Jesse van der Velde. Zodra je de bestelling binnen hebt kun je meteen starten met de kettlebell krachttraining. Als je de workout nauwlettend volgt zal je merken dat je goede professionele begeleiding krijgt en de kans op blessures behoorlijk klein is. Ook moet je natuurlijk wel beginnen met de kettlebell die voor jou geschikt is. Laat je dus goed informeren over het gewicht van de kettlebell en loop niet te hard van stapel. Begin rustig aan en bouw de training op de juiste en verantwoorde manier op.

De conclusie is dat je met de kettlebell heel veel spiergroepen tegelijk gaat trainen en veel calorieën zal verbranden. Je bent spieren aan het opbouwen door de intensieve trainingen met de kettlebell. En doordat je extra spieren krijgt verbrand je ook weer meer vet.Je lichaam heeft de hele dag energie nodig en zal daarom ook sneller lichaamsvet verbranden. Dus waarom zou je nog langer wachten ? Bestel nu de workout van Jesse van der Velde, begin met de krachttraining kettlebell en ervaar wat het met je lichaam doet. Hoe fijn is het als je straks de bikini weer aan kan en je zelfverzekerder voelt ?

Bestel vandaag nog de kettlebell workout via deze link >>>>>>>

Krachttraining kettlebell banner 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *