Kettlebell buik, welke oefeningen zijn geschikt en lees een aantal reviews…

Wacht niet langer, lees nu verder en start vandaag nog met de kettlebell buik workout ! In deze blog lees je welke oefeningen geschikt zijn voor de buikspieren en je leest een paar reviews. Tevens krijg je inzicht in welk soort oefeningen je kunt doen met de kettlebell en hoe ze uitgevoerd moeten worden. Lees dus snel verder en ga aan de slag met de workout van Jesse van der Velde !

Waarom vandaag nog beginnen met de kettlebell buik workout?

Als je buikvet wil verbranden volstaat het niet om alleen maar buikspieren te trainen. Wanneer je oefeningen doet voor de buikspieren, dan train je die specifieke spieren en die zullen sterker worden. Uiteraard is het zeker zinvol om deze spieren sterker te maken, maar werkelijk buikvet verbranden doe je er niet mee. Uiteraard zul je je voeding aan moeten passen en zul je meerdere spiergroepen moeten trainen in de strijd tegen het buikvet. Er zijn buikspieroefeningen die na een paar keer herhalen al heel effectief zijn voor de buikspieren.

Voor de trainingen met de kettlebell buik hoef je niet veel tijd te investeren, 20 minuten volstaat. Het resultaat met deze 20 minuten is hetzelfde als wanneer je 1 uur conditie of krachttraining doet. Je zult het niet geloven, maar het is echt waar. Met de kettlebell kun je dus heel snel je spieren trainen en sterker maken én vet verbranden. Deze workout is al heel wat jaren actief in Rusland en bied je oneindig veel voordelen.

Kettlebell buik

Welke spieren kun je het beste trainen als je buikvet wil verbranden?

Zoals je eerder hebt kunnen lezen volstaat het niet alleen oefeningen te doen voor de buikspieren om buikvet te verbranden. Je zult ook andere spieren moeten trainen als je van je buikvet af wilt, zoals je benen, rug, schouders en borst. Als die spieren allemaal groeien zul je ook sneller van je buikje af komen, dit omdat je dan meer vet verbrand. Om te beginnen zijn er zo’n 25 oefeningen die je kunt doen met de kettlebell. Start meteen en trek binnenkort die bikini aan waar je al zo lang van droomt !

Met de kettlebell buik krijg je dus meer spieren, maar je kunt er ook zeker mee afvallen. Voor de balans van je hormonen is het beter om met gewichten, dus de kettlebell te trainen. En het is dus minder effectief wanneer je naar de sportschool gaat en op apparaten traint. Zoals al eerder omschreven komt de interval training uit Rusland. In rap tempo wilden de strijders in de 17e eeuw leniger, flexibeler en gespierder worden en trainen met de kettlebell. Met de kettlebell kun je dus heel snel spieren kweken en vet verbranden, het is eeuwen geleden al bewezen !

Kettlebell buik

Met welke oefeningen kun je het beste beginnen?

Het is natuurlijk ontzettend belangrijk dat je goed naar je lichaam luistert en niet te hard van stapel loopt. Als iets niet lukt of je hebt ergens last van kijk dan even of je de oefening goed aan pakt en herhaal hem zo nodig. Wanneer je nog steeds problemen ondervindt kun je het beste een kettlebell pakken met een ander gewicht. Het is dus heel goed om het rustig aan en op een correcte en veilige manier op te bouwen, waarmee je uiteraard wel vooruitgang boekt. In het begin zul je eerst leren hoe je met de kettlebell om moet gaan en hoe je het gewicht in kunt zetten bij de oefeningen.

Als je de eerste oefening beheerst t.w. de kettlebell stiff legged deadlift, kun je door naar de 2e oefening, de kettlebell two arm swing. Uiteraard worden de trainingen steeds een beetje moeilijker en zwaarder. Bij de 3e oefening, de kettlebell clean zul je de kettlebell met 1 hand vast houden en zul je het trainen van de armspieren af moeten wisselen.

De kettlebell thruster is een oefening die je in het begin kunt uitvoeren. Uiteraard is deze oefening weer net iets pittiger dan de oefeningen die hierboven staan genoemd. Het is dus belangrijk deze 3 oefeningen eerst goed te beheersen. Als je deze 4 kettlebell buik oefeningen beheerst kun je één en ander gaan afwisselen. Je zult begrijpen dat wanneer je deze 4 oefeningen blijft doen je te weinig variatie in je training hebt en de lol er snel vanaf is. Ook zul je weinig tot geen resultaat meer boeken. Daarom is het ontzettend belangrijk dat je steeds weer nieuwe oefeningen bij leert en je lichaam op deze manier blijft uitdagen.

Kettlebell buik

Hoe effectief is de workout met de kettlebell van Jesse van der Velde?

Als je 20 minuten oefent met de kettlebell  heb je hetzelfde resultaat dan wanneer je 1 uur gewicht gaat heffen of hard gaat lopen. Dit is in 2010 uitvoerig onderzocht en bewezen aan de Universiteit van Wisconsin. Je traint dus heel veel spiergroepen met de kettlebell workout van Jesse van der Velde. De trainingen worden steeds in rap tempo herhaald waardoor je een soort interval training krijgt. Dit is erg goed voor de opbouw van je conditie. Met de kettlebell werk je dus niet alleen aan je conditie, maar ook aan je spiermassa.

Het groeihormoon wordt met de kettlebell ook gestimuleerd. Dit is een belangrijk hormoon dat zorgt voor een betere vetverbranding en helpt bij de spieropbouw. Hierdoor zul je ook meer vet verbranden, zelfs wanneer je lichaam in rust is. Ook als je niet aan het trainen bent verbrand je dus vet, hoe fijn is dat ? Zo zie je maar, de kettlebell workout is dé training die je moet volgen.

Er zijn bekende artiesten die werken met de kettlebell, maar ook topsporters hebben het in hun programma zitten. Iedereen kan trainen met de kettlebell buik van Jesse van der Velde. Of je nu wel of niet sportief bent, jong of oud, dik of dun het maakt allemaal niets uit. De oefeningen doe je gewoon thuis voor de televisie, je hoeft er niet voor naar de sportschool. Je kunt de trainingen helemaal zelf inplannen op het moment dat het jou het beste uit komt.

Kettlebell buik

Hieronder staan een aantal reviews van mensen die de kettlebell workout volgen van Jesse van der Velde, leuk om te lezen!

Hoi Jesse,
Eerder heb ik jou gemaild of het ook iets voor vrouwen boven de zestig was. Echt wel.Ik heb de kettlebel aangeschafd en de oefeningen zijn geweldig. Was ik eerst nog bang dat het gewicht voor mij te zwaar zou zijn, niets van dat alles. Door deze manier van trainen heb ik nergens last van. Jesse bedankt dat je zoveel aandacht eraan besteedt. Ga zo door.

Hoi Jesse, Weer een hele leuke oefening om toe te voegen aan het trainingsschema.
Bedankt, ga zo door! Keep up the good work! Groetjes,

Hey Jesse,  Ik vind het trainen met de kettlebell te gek!

Conclusie : volg de uitleg van Jesse van der Velde en je zult de trainingen veilig en verantwoord doorlopen. Als je de instructies goed opvolgt zul je zien dat je resultaat gaat boeken en blessures voorkomt. Tevens zul je veel plezier beleven aan de oefeningen, omdat deze afwisselend zijn en ze niet snel zullen gaan vervelen. Je lichaam wordt telkens opnieuw uitgedaagd  op een verantwoorde en leuke manier.

Wacht dus niet langer en bestel de workout van Jesse van der Velde door hier te klikken >>>

Kettlebell buik

8 thoughts on “Kettlebell buik, welke oefeningen zijn geschikt en lees een aantal reviews…

    1. Patricia Post author

      Good afternoon,

      Thank you for your response on the website “dekettlebellworkout.nl”.
      In the short term, more interesting blogs will be posted !!

      Reply
  1. Pingback: writeaessay

    1. Patricia Post author

      Good afternoon,

      Thank you for your response on the website “dekettlebellworkout.nl”.
      In the short term, more interesting blogs will be posted !!

      Reply
  2. Pingback: WOW Blog

  3. minecraft

    Excellent pieces. Keep writing such kind of information on your page.
    Im really impressed by your blog.
    Hello there, You have done a great job. I’ll definitely digg it
    and in my view suggest to my friends. I am sure they’ll be benefited
    from this web site.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *