Kettlebell armspieren, weg met de kipfilets !

Op welke manieren kun je je armspieren trainen met de kettlebell en waarom is het zo belangrijk ? Sterke armspieren zijn toch wel heel aangenaam en het zijn vaak de spieren die als eerste getraind worden bij de meeste workouts. Het komt nog al eens voor dat de armspieren niet goed worden getraind met blessures als gevolg en dat willen we natuurlijk niet. We gaan hier wat tips en trucs geven, zodat je op de juiste wijze kunt gaan trainen aan de kettlebell armspieren.

Wat kan er fout gaan als je traint met de kettlebell armspieren ?

Het is erg belangrijk om een goede warming up te doen, wat trouwens geldt bij alle workouts. Je zou kunnen beginnen met een rondje lopen, buiten of op een loopband. Daarna kun je voorzichtig zwaaien zonder kettlebell of met een kettlebell die niet te zwaar weegt. Na de opwarming van je spieren kun je gaan beginnen met de oefeningen. Het is heel belangrijk dat je de oefeningen niet te snel doet. Als je de oefeningen namelijk langzamer uitvoert is de training veel effectiever. Je spieren moeten meer moeite doen, ze blijven tenslotte langer gespannen. Ook is je houding erg belangrijk, je rug moet bij de oefeningen zo recht mogelijk blijven. Als je bij de oefeningen springt of achterover buigt om de kettlebell omhoog te krijgen, kun je snel last krijgen van je rug.

Uiteraard is het belangrijk dat je een gewicht neemt wat goed bij jou past en niet omdat het er zo interessant uit ziet. In de meeste gevallen zullen de oefeningen thuis worden gedaan, er is dan toch niemand die je ziet. En dan nog, je lichaam en gezondheid gaat voor wat anderen van jou of je training vinden. Niemand zit te wachten op blessures, dus koop een kettlebell die echt bij jou past. Het gewicht van de kettlebell kan na verloop van tijd wel worden opgevoerd, dat komt dus vanzelf. Het is ook goed om je te richten op een goede uitvoering van de oefening, het tempo is dan weer minder belangrijk. Als je op deze wijze kettlebell armspieren traint zul je heel snel resultaat boeken.

Kettlebell armspieren Hoe vaak train je de armen en op welke manier ?

Je trainingen moet je wel voldoende variëren, want in je armen zitten veel verschillende spieren. Er zijn verschillende oefeningen die je met de kettlebell armspieren kunt doen, dat zal dus geen probleem worden. Er zijn veel kleine spieren die je in je armen hebt die er voor kunnen zorgen dat je armen er zo uit zien, zoals jij het wilt. En dat zijn niet alleen de biceps en de triceps welke wel de bekendste zijn. De biceps hoef je niet zo heel vaak te trainen, zo’n 2 x per week is al genoeg. Begrijpelijk is wel dat je met een maandje trainen hét lichaam hebt waar je al zo lang van droomt. Nee, je zult er wel iets voor moeten doen. Regelmatig trainen en gezond en gevarieerd eten is heel belangrijk.

Ik zal een paar oefeningen voor de armspieren omschrijven, dit om een indruk te krijgen. We hebben de deadlift : de kettlebell staat tussen je voeten op de grond. Je gaat door je knieën en pakt de kettlebell vast, met 2 handen. De kettlebell til je op met een rechte rug en je gaat overeind staan. Dit herhaal je een aantal keren. Deze oefening is natuurlijk zeer geschikt voor je armen, maar ook voor je buik, rug en benen.

Dan hebben we de One arm press : je gaat op de grond liggen met rechte benen en de kettlebell staat op de grond op schouderhoogte. De kettlebell til je op met 1 hand recht omhoog en weer naar beneden. Deze oefening herhaal je een aantal keren. En je hebt natuurlijk 2 armen, dus deze oefening herhaal je nog een keer met je andere hand. Je zult dit gaan voelen in je borst en je armen.

Kettlebell armspierenHoe train je de armspieren ?

Heel veel mannen, maar vooral vrouwen irriteren zich aan het stuk los vel aan de achterkant van de bovenarmen, oftewel de kipfilets. Om dit gedeelte van de armen wat strakker te krijgen moet je de triceps trainen. Als je de spier van je bovenarm aanspant en je zwaait, kun je zien of het trainen van deze spieren zin heeft. De kipfilets zullen namelijk nooit helemaal weg gaan, omdat spieren ook kunnen zwabberen. Dit is denk ik iets wat niet veel mensen weten en beseffen. Het is natuurlijk altijd goed deze spieren goed te trainen en de kipfilets te beperken.

De oefeningen voor de triceps worden veelal door de vrouwen gedaan, de mannen werken het liefst aan de biceps. Als je mooie gespierde armen wilt hebben is het belangrijk dat je zowel de biceps als de triceps traint. Het is aan te raden 1/3 van de oefeningen te richten op de biceps en 2/3 van de oefeningen aan de triceps.

Kettlebell armspierenWaar kun je trainen en hoe zie je resultaat ?

Je kunt thuis voor de televisie trainen onder begeleiding van Jesse van der Velde, maar ook in de sportschool. Als je stevigere armen wilt hebben dan doe je er goed aan om voor de training met kettlebell armspieren te kiezen. Op de dvd’s van Jesse van der Velde zie je niet alleen hoe de armen worden getraind, maar ook de benen, rug en buik. De workouts met de kettlebell armspieren waren en zijn nog steeds ontzettend populair. Er is zoveel mogelijk met de kettlebell en de workouts zijn zo effectief. Er zijn heel veel verschillende oefeningen mogelijk en je kunt het gewicht van de kettlebell blijven opbouwen. Je zult zien, het gaat je niet snel vervelen !

Je hoeft er geen opleiding voor te volgen, iedereen kan het. Jong en oud, getraind of ongetraind, het is geschikt voor iedereen. Als je aan de gang gaat met de kettlebell workout zul je zien dat je conditie opbouwt, je spieren zullen sterker worden en je valt af. Tijdens deze leuke trainingen spiermassa opbouwen en vet verbranden, wat wil je nog meer ?  Binnen een paar weken boek je al resultaat en kun je misschien wel die bikini aan waar je al zo lang van droomt.

Wacht niet langer, bestel vandaag nog de kettlebell workout van Jesse van der Velde >>>

Kettlebell armspieren

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *