Fitness workout met een kettlebell…

      No Comments on Fitness workout met een kettlebell…
Fitness workout, dat is trainen met een kettlebell. Er is geen geheime formule om te trainen met de kettlebell en je hoeft er ook niets bijzonders voor aan te schaffen. Het enige wat in huis hoeft te halen is de kettlebell workout van Jesse van der Velde en je kunt meteen aan de slag. Het is niet nodig om dag in dag uit in de sportschool te gaan trainen, want je complete fitness workout haal je gewoon zelf in huis, ho makkelijk is dat ?!

Een stukje geschiedenis…

Lang geleden, in de 18e eeuw zijn ze in Rusland begonnen met het trainen met de kettlebell, ze werden ook wel als wapen gebruikt. Vroeger werden de kettlebells ook gebruikt om bijvoorbeeld levensmiddelen te wegen. Het woord Girya wat kettlebell betekend kwam in 1704 voor het eerst in het Russische woordenboek. De kettlebells werden gebruikt bij festiviteiten, zo konden de mannen laten zien wie het sterkst was. De kettlebell is in Rusland nog steeds heel erg populair en staat symbool voor Nationale trots en kracht. Als soldaten in het leger examen moeten doen, worden onder andere kettlebells gebruikt om onderscheid te maken wie er geschikt is en wie ongeschikt. Het is dus best verrassend dat de fitness workout met de kettlebell zo ontzettend populair is.

De kettlebell bied veel voordelen ten opzichte van de dumbels. Zo heeft de kettlebell een superdik handvat, zodat je een goede grip hebt. En omdat je met de kettlebell kunt zwaaien, kun je op een totaal andere manier trainen. Daarbij is de manier van trainen ook eenvoudig, iedereen kan het. De kettlebell is ideaal om spieren te versterken, en vet te verbranden. Je zult veel meer kracht, uithoudingsvermogen en conditie op doen als je de fitness workout doet met de kettlebell. Als je met regelmaat traint en op de juiste manier zul je zien dat je al snel resultaat gaat boeken.

  Fitness workoutWaarom een fitness workout met de kettlebell ?

Het zou toch wel ideaal zijn als je je geen zorgen meer hoef te maken over wat anderen van je vinden, omdat je gewoon lekker in je vel zit en zelfverzekerd bent.  Je niet meer druk maken over hoe je er uit ziet of wat mensen van je vinden, heerlijk. Binnen 5 weken kun je buikvet verliezen en strakke buikspieren ontwikkelen, Jesse van der Velde heeft bewezen dat het kan. Reeds honderden mannen en vrouwen kunnen dit bevestigen. Als je traint met de kettlebell zie je snel resultaat.
Je zult zelfs een beter resultaat zien dan wanneer je op de sportschool met allerlei apparaten aan de slag gaat. Maar waar komt dat nou door ?  In je lichaam heb je een groeihormoon, wat de grootste vetverbrander is. Deze is niet alleen verantwoordelijk voor de verbranding van vet, maar ook voor het vernieuwen van de spieren en huidcellen. Het is dus heel belangrijk dit hormoon te stimuleren wat dan ga je sneller vet verbranden en spiermassa kweken. De kettlebell workout is hier heel erg op gericht, vandaar dat je snel resultaat gaat zien.

  Fitness workout Belangrijk…

Als je traint met de kettlebell is 30 minuten per keer meer dan genoeg. Deze fitness workout is voor iedereen geschikt, jong of oud, man of vrouw, groot of klein, dun of dik. Als je zo’n 3 keer per week ongeveer 30 minuten traint zal je conditie verbeteren, je gaat vet verbranden en je krijgt sterkere spieren. Uiteraard moet je wel rustig aan beginnen en het opbouwen. Als je merkt dat de kettlebell te licht gaat worden, omdat je spieren sterker zijn geworden dan wordt het tijd voor een zwaardere kettlebell. Maar forceer het niet, want je schiet er niets mee op als je blessures krijgt omdat je te hart van stapel loopt. Door met de fitness workout te kiezen voor een zwaardere kettlebell ga je weer een nieuwe uitdaging aan. Het is belangrijk de oefeningen te herhalen en rust te nemen. Op het moment dat het makkelijker gaat worden kun je de rust tussendoor verkorten, langer trainen of extra oefeningen doen.
In het begin is het heel belangrijk de stappen op de dvd’s van Jesse van der Velde goed te volgen, zodat je een goede basis hebt. Je weet dan dat je de oefeningen goed uitvoert en de kans op blessures verkleint. Als je wil afvallen kun je best lang met 1 kettlebell doen, maar is het je doel om je spieren te versterken en kracht op te doen, dan zul je eerder over moeten stappen naar een zwaardere kettlebell. Er zijn verschillende varianten kettlebell te koop, van staal tot gietijzer tot kunststof. Bij het programma van Jesse van der Velde zit een kettlebell, je kunt het basisgewicht zelf bepalen. Hoe je dat bepaalt kun je lezen in eerdere blogs. Het is wel belangrijk je er even goed in te verdiepen.

 

Fitness workoutKrijg je al zin om te beginnen met de kettlebell workout ?

Nee, het is niet moeilijk, je hoeft alleen maar thuis voor de televisie de workout te volgen. Je doet alle stappen na en het kost je heel weinig tijd, slechts 20 minuten per keer. Als je dit 3 keer per week doet zul je zien hoe snel je resultaat boekt met de fitness workout. 12 weken lang zal Jesse van der Velde je begeleiden. Wie wil nou geen buikvet verbranden, strakke buikspieren krijgen en beter in je vel zitten ? Nee, je hoeft niet naar de sportschool, je hoeft de deur niet uit. Oppas hoef je niet te regelen, want je kunt gewoon trainen als de kinderen op school zitten of op bed liggen. Trainen in je eigen tijd, op het moment dat jij het wil en het jou uit komt. Dat klinkt toch goed ?

Met de fitness workout train je alle spieren, dus ook je armspieren, beenspieren, buikspieren, etc. Des te meer spieren je gaat trainen des te groter de vetverbranding zal zijn. Het is niet noodzakelijk heel lang te trainen, 30 minuten per keer volstaat. Als je gaat beginnen met de fitness workout zul je zien hoe makkelijk het allemaal in zijn werk gaat.

Via de dvd krijg je een compleet trainingsschema te zien en krijg je volop tekst en uitleg. Alles komt aan bod, de warming-up en alle oefeningen. Je hoeft alleen maar de instructies te volgen op de dvd’s. Wacht niet langer en bestel de volledige kettlebell workout van Jesse van der Velde !!!

Klik hier en bestel meteen >>>

Kettlebell vrouwen

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *