Fitness kettlebell, hoe komt het dat deze manier van trainen zo populair is ?

Fitness kettlebell waarom is deze manier van trainen zo ontzettend populair… Als je traint met de kettlebell combineer je krachttraining met cardiotraining, waardoor je meer spiermassa krijgt. En dit zorg er vervolgens weer voor dat je lichaamsvet beter verbrand wordt. Je hoeft dus met de kettlebell training geen keuze te maken tussen krachttraining of cardiotraining, je doet het gewoon allebei !

Fitness kettlebell onder begeleiding van Jesse van der Velde

Jesse van der Velde heeft een fantastisch trainingsprogramma voor zowel beginnende als ervaren sporters. Het programma, bestaande uit o.a. dvd’s en een kettlebell is aan te schaffen via de link op de pagina’s. Zodra je de bestelling thuis hebt ontvangen kun je gelijk gaan starten met de trainingen. De oefeningen zijn vrij eenvoudig en als je je goed in de trainingen verdiept en de instructies volgt zul je geen lichamelijke klachten en/of blessures krijgen. Met de dvd’s krijg je professionele begeleiding en kun je de training op het juiste tempo opbouwen. Belangrijk blijft dat je naar je lichaam luistert en niet te hard van stuk gaat.

Fitness kettlebell

Er zijn natuurlijk veel voordelen te noemen van het trainen met de kettlebell. Één van de belangrijkste is dat je meerdere spiergroepen traint tijdens een oefening. Doordat je intensief traint verbrand je niet alleen calorieën, maar zul je ook beter vet verbranden. Als je veel spieren hebt heeft je lichaam de hele dag door veel energie nodig en zal je lichaam sneller vet verbranden. Belangrijk is dat je 3 keer per week ongeveer een half uur traint. Je zal na ongeveer 3 à 4 weken al verschil gaan merken. Met de zomer in aantocht is dat iets wat we toch allemaal willen ? Minder vet en meer spieren…

Wat zijn voordelen van de kettlebell workout ?

Hoe fijn is het dat je voor al je workouts slechts een kettlebell nodig hebt ? Het neem weinig ruimte in, is makkelijk op te bergen en je hebt er slechts één van nodig om intensief te trainen. Je kan de oefeningen gewoon thuis voor de televisie doen, je hebt hier haast geen ruimte voor nodig. Je kunt er voor kiezen 3 keer in de week een selectie te maken van oefeningen waar jij je fijn bij voelt. Als je telkens maximaal een half uur traint zul je na verloop van tijd resultaten gaan zien. De trainingen met de kettlebell zijn toegankelijk voor iedereen en tevens heel afwisselend.

Kettlebell fitness

Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om de oefeningen met je partner, zoon, dochter, vriend of vriendin te doen. Als je samen traint kun je elkaar stimuleren en motiveren en het is natuurlijk ook gezellig. Je zult merken dat je na enige tijd verbetering gaat merken in je uithoudingsvermogen en dat je steeds iets intensiever kunt gaan trainen. Om de intensiviteit te vergroten kun je na verloop van tijd een zwaardere kettlebell aanschaffen en de trainingen op gaan bouwen. Pas wel op dat je niet te snel en te veel wilt, want je moet natuurlijk wel verantwoord blijven sporten en blijven waken voor blessures. Als je gaat fitnessen zul je zien dat je vaak individuele spieren traint. Echter met de fitness kettlebell train je echt al je spieren en vergroot je je algehele spierkracht. Door de krachttraining en cardiotraining zul je snel vet verbranden.

Wij brengen de sportschool gewoon naar jou, hoe makkelijk is dat ?

Iedereen heeft momenteel een druk leven en geen tijd om uren door te brengen op de sportschool, want ook er naar toe rijden kost tijd. Met de fitness kettlebell kun je gewoon thuis trainen voor de buis wanneer het jou uit komt. Je bent geen reistijd kwijt, want je hoeft er de deur niet voor uit. En het grootste voordeel is, als je ca. 30 minuten traint dit eigenlijk neer komt op anderhalf uur fitnessen. Dus waarom zou je naar de sportschool gaan als je thuis nog veel effectiever kunt trainen ?

Je hebt geen oppas nodig, want je hoeft de deur niet uit. Als de kinderen op bed liggen of als ze lekker aan het spelen zijn kun jij gewoon je oefeningen doen, dat is toch ideaal ? Ook als je een keer laat thuis bent uit je werk en de sportschool gesloten is dan kun je alsnog trainen en werken aan je conditie. Er zijn veel mensen die niet naar een sportschool kunnen omdat ze daar geen tijd voor hebben. De kettlebell workout kost je maximaal 30 minuten per keer, 3 maal in de week en kun je op elk gewenst moment doen, in de ochtend, middag of avond, aan jou de keus.

Kettlebell fitness

Je kunt echt gigantisch veel oefeningen doen met de kettlebell. Je kunt er krachttraining mee doen, deze worden ook wel grind oefeningen genoemd. Tevens zijn er oefeningen voor het verbeteren van de conditie en het verbranden van vet. Dit tempo licht echter iets hogere en zijn de zogeheten ballistische oefeningen (cardio training). Er zijn wel tientallen oefeningen die je kunt doen met de kettlebell. Deze oefeningen kun je vervolgens weer oneindig combineren. Tevens blijft de fitness kettlebell in ontwikkeling enorm populair, waardoor er ook steeds nieuwe oefeningen zullen komen en natuurlijk ook variaties op reeds bestaande oefeningen.

Start nu met de training en merk dat je energieker en vitaler wordt…

In het begin is het heel verstandig de instructies te volgen die je ziet en hoort op de dvd’s van Jesse van der Velde. Maar na enige tijd kun je zoals eerder omschreven de training inrichten zoals jij het prettig vindt en de workouts verder uitbouwen. Het is toch helemaal geweldig om een doel te hebben en je grenzen steeds te verleggen. Op naar dat strakke lijf, de zomer is in aantocht !

Met het mooie weer in aantocht is het natuurlijk ook lekker om buiten te sporten. Hoe lekker is het om in de buitenlucht te trainen, het is gezond en je wordt er energieker van. Als je traint met de fitness kettlebell zal je lichaam stabieler worden, flexibeler en je spieren worden strakker en beter zichtbaar. Ik wil straks de bikini weer aan, jij toch ook ?

Waarom zou je nog langer wachten, klik nu hier en start meteen >>>

Fitness kettlebell banner

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *